Tasavvuf Alemi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Başarısız Öğrenci Yoktur Başarılı Olmaya Aday Öğrenci Vardır

Aşağa gitmek

Başarısız Öğrenci Yoktur Başarılı Olmaya Aday Öğrenci Vardır Empty Başarısız Öğrenci Yoktur Başarılı Olmaya Aday Öğrenci Vardır

Mesaj tarafından Nefy-ü İsbat Ptsi Eyl. 24, 2007 6:04 pm

Başarısız Öğrenci Yoktur Başarılı Olmaya Aday Öğrenci Vardır MehmetBaran

Hocam, Çınar Koleji’nin eğitim anlayışının değerler eğitimi temelinde devam ettiğini geçtiğimiz sayıda konuştuk. Biliyoruz ki Çınar Koleji son yıllarda ciddi başarılara imza attı. Bu başarıların altında yatan sır nedir hocam.?

M.Baran : Öncelikle Yeni Dünya okuyucularına saygılar sunuyorum. İfade ettiğiniz gibi Çınar Koleji’miz kısa geçmişine rağmen 10 yılda, asırlık, köklü eğitim kurumlarının ulaşabildiği bir başarı trendi yakaladı. Son olarak 2006 ÖSS’nin okullar bazındaki sonuçları yakınlarda açıklandı ve okulumuz fen liseleri hariç tüm liseler arasında Türkiye birincisi oldu. Bu başarı şüphesiz idarecisinden, öğretmenine, öğrencimizden velimize hepimizi mutlu eden bir gelişme.
Yakalanan başarı elbette ki sistemli ve disiplin bir çalışmanın neticesi. Ama hepsinden önemlisi insanı önemsemekten kaynaklanan bir sonuç bu. İnsanı merkeze alan bir çalışma. Onu önemseyen, değer veren bir anlayış.

• İnsan merkezli eğitimi biraz açabilir miyiz hocam?

M. Baran : Daha önce de farklı vesilelerle ifade ettiğimiz gibi biz başarısız öğrenci olduğuna inanmıyoruz. Bize göre ya başarılı öğrenci vardır ya da başarı olmaya aday öğrenci vardır. İnsanı böyle değerlendirdiğiniz zaman hepsinin gözlerinde yarınların başarı pırıltılarını görürsünüz.

• Peki hocam o zaman şöyle bir soru aklımıza geliyor. Lise ya da üniversite sınavlarını kazanamayan on binlerce öğrenci var ülkemizde. Onları hangi kategoriye koyacağız?

M. Baran : Sorduğunuz bu soru tüm öğrenci ve velilerin yanılgısı. Ülkemizde insanlar maalesef başarıyı ÖSS ve OKS’de alınan neticeye göre değerlendiren bir bakış açısına sahip. Öğrenciyi çok yönlü kuşatıp da ondaki cevherleri keşfettikçe ne büyük bir değer olduğunun farkına varıyorsunuz.
Düşünün ki, sizin elinize bir maden vermişler. Ama bunun ne olduğu belli değil. Buradan mutlaka altın çıkaracağım diye arıyorsunuz ama orda çok değerli başka bir maden yatağı var. Siz “aradığım altın madeni burada yok” deyip kenara atıyorsunuz. Belki de orda çok güzel mücevherlerin yapıldığı elmas, yakut madenleri vardı ama siz onu keşfedemediğinizden attınız kenara ve zayi oldu. İnsan da böyledir. Yüce Allah insanın fıtratına birçok madeni serpiştirmiş. Kiminde altın, kiminde elmas, kiminde bor madeni, kiminde çok zengin petrol yatakları var. Biz insanı değerlendirirken bize lazım olan madeni aramıyoruz, kimde ne güzellikler var, ne tür maden yatakları var onu bulup, ortaya çıkarmaya çalışıyoruz.

• Bu çok güzel bir bakış açısı hocam. Açıklamanızdan yetenek ve kabiliyetleri ortaya çıkaran bir eğitim anlayışı ortaya çıkıyor ?

M.Baran : Evet. Uygulamadaki örneğini anlatarak açalım isterseniz. Yukarda ÖSS ve OKS başarılarından bahsettik. Bu sonuçları elde etmek için uygulanan çok ciddi bir sistem var. En başta seviye grupları dediğimiz ve yıllardır çok güzel sonuçlar aldığımız bir sistemimiz var. Öğrenci hangi derste daha başarılıysa o dersi kendiyle aynı seviyede olan öğrencilerle, hangi derste zayıfsa o dersi de yine kendiyle aynı seviyede olan diğer öğrencilerle aynı sınıfta alıyor. Dolayısıyla konu hızlı işleniyor yavaş işleniyor vb. problemi olmuyor ve herkes anlayarak geçiyor.
Bunun yanında sınavlara bir buçuk ay kala başlayan kamp çalışması var.
Türkiye’nin değişik illerinden gelen, çok başarılı öğrencilerin kaldığı ve okulumuzun sağladığı özel imkânlarla hayata hazırlanan öğrencilerimizin barındığı bir yurdumuz var.
Her öğrencinin durumunu danışman öğretmen aracılığıyla takip ettiğimiz, ilerlemeleri ya da varsa gerilemeleri kontrol ettiğimiz bir öğrenci takip sistemimiz var.
Bunlar öğrenciyi sınava hazırlama anlamında yapılan çalışmalar. Bir de her öğrencinin kendi yetenek ve kabiliyetleri doğrultusunda tercihlerde bunarak sosyal çalışmalar yaptığı 20 den fazla kulüp çalışmamız… Topluluk önünde konuşma becerileri kazanmalarına yardımcı olduğumuz öğrenci sunumu çalışmaları…
700 kişilik modern görüntü ve ses sistemleriyle donatılmış Çınar Kongre Merkezi’nde eğitici sinema, film ve tiyatro gösterileri…
Şiire meraklı öğrencilerimizin kabiliyetlerini ortaya koyabilecekleri şiir geceleri…
El işi, resim, boyama, tezhip, ebru vb. çalışmalarını sergiledikleri Kültür ve Sanat Sergileri yaptığımız çalışmalardan örnekler.
Yani öğrencinin yetenek ve kabiliyetleri hangi alanda onu başarılı kılacaksa onun keşfedilerek ortaya çıkarılması ve işlenmesi bizim eğitim anlayışımızın mantığını oluşturuyor.

• Hocam bu çalışmalar çok güzel, son olarak isteyen öğrenciler Çınar Koleji’nde hangi şartlarda okuyabiliyorlar öğrenebilir miyiz?

M.Baran : Arzumuz tüm gençlerimizin böyle nezih mekanlarda eğitim almaları. Allah sayılarını çoğaltsın diyoruz. Biz öğrenciyi alırken bazı kurumların yaptığı gibi sınav yaparak seçme yapmıyoruz. Okulumuzda oluşturulan güzel ve nezih mekâna uyum sağlayabilecek, milli ve manevi değerlere saygılı, eğitimi önemseyen yavrularımıza kapımız her zaman açık.
Şartları uygun olmayan ama başarıya inanmış ve odaklanmış çocuklarımızın zayi olmamaları, onların da bu imkânlardan yararlanmaları için seviye tespit sınavları yapıyoruz. Her yıl mayıs ayında yaptığımız bu sınavda belli bir başarıyı yakalayan öğrencilerimiz hiç ücret ödemeden bu güzel imkânlardan yararlanabiliyorlar.
Nefy-ü İsbat
Nefy-ü İsbat
...
...

Erkek Mesaj Sayısı : 1805
Yaş : 34
Nereden : Ankara
İlgi Alanları : Tasavvuf
Kayıt Tarihi : 15/09/07

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz